Dagen före adventsfikat!

Började dagen med att baka citrondrömmar. Recept kommer. 

Sen åkte vi till Säby gård i Barkarby där de hade liten julmarknad på loftet. Mysigt men väldigt lite! Den stora behållningen, förutom att se Säby gård som jag åkt förbi minst 1000 gånger men aldrig varit in till, var caféet på nedre plan. Vilket mysigt ställe! Och så gott! Åt en räkmacka och Moa fick pannkakor. Tydligen är de kända för sina bullar men tyvärr var jag för mätt. Får åka dit igen! Köpte rolig choklad som mamma och pappa ska få i julklapp!

   
   
Hemma igen fortsatte bakandet inför morgondagens Adventsfika. Julbollar (recept hittar ni här på Sannas blogg) och minichokladmuffins med pepparkakskryddor. Mums! Imorgon är det bara klubbor och tunnbrödsrullesnittar som ska göras. Och allt ska dukas fram och fixas förstås! 

   
 Redan lucia och redan tredje advent imorgon. Kan någon trycka på pausknappen? Det går för fort! 

2 thoughts on “Dagen före adventsfikat!

  1. Jag håller med dig, dagarna i årets mysigaste månad bara springer iväg! Hoppas det blir ett riktigt mysigt och underbart adventsfika! Och trevlig Lucia! Granen blev jättefin oxå – visst är det speciellt när den kommer på plats!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *