Årets julmarknader

Börjar bli dags att planera in årets julmarknader. Har inte helt bestämt vilka det blir i år men här är en lista på de jag brukar gå på. Inte varje år men minst två per år:

Skansen. Varje adventshelg och ända fram till trettonhelgen. Lite dyrt eftersom man betalar Skansens inträde. Mysigt med gammaldags känsla. Finns mer att göra än vad jag provat men bara spatsera runt är mysigt! Klä er varmt om det är blåsigt. Blir kallt däruppe!

Steninge, Märsta. 15 november – 23 december. Inomhus, på ovanvåningen. Med andra ord skönt om vädret är dåligt. Ganska litet och ofta samma utställare år efter år. Brukar vara varje dag, inte bara helgerna.

Sigtuna. De fyra adventssöndagarna. Oberoende av väder, klä er varmt! Det blåser och blir kallt! Mysigt med gammaldags känsla.

Stortorget, Gamla Stan. Öppet dagligen från 22 november – 23 december. Litet. Väldigt litet. Kombinera med fika och lite shopping i gamla stan.

Kungsträdgården. Från 1 advent fram till jul. Inte så kul. Mest en sådant jag går förbi när jag ändå är i närheten.

Skulle vilja se något nytt i år. Några tips????

2 thoughts on “Årets julmarknader

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *