Idag är det 2 månader till julafton. Kommer rusa förbi känns det som! På torsdag är det en månad till första advent och hela huset ska vara pyntat. Längtar efter att pynta och fixa juligt hemma. Storstädningen innan längtar jag faktiskt också efter. Okej, inte jättekul när man håller på men underbart när det är gjort! Småstartat lite redan. Rensar lite lådor och skåp. Ska torka ur badrumsskåp och lådor nu i veckan. Ska köra rengöringsprogram både på tvätt- och diskmaskin. Ska tvätta kuddar och täcken. Röja lite till ute så det finns plats att ha dekorationer där också. Det rullar på!
Men om exakt två månader sitter jag bänkad framför Kalle Anka och hans vänner och njuter av glögg och lussebulle!

Härligt! Jag ska försöka börja storstäda redan nu jag med. Varför göra det i december när det finns mycket mysigare saker att göra?
Verkligen! ?