Svar från SVT

Idag fick jag äntligen svar på mitt mail till SVT, se mitt förra inlägg här. Svensson Svensson brukar sändas på julafton vid nio-tiden. 2012 bröt SVT det och jag var inte glad då heller. För mig är det tradition att på julaftonskvällen när allt är lugnt och fridfullt och jag sitter själv framför TV:n så tittar jag på Svensson Svensson. Mysigt!

I år ska SVT sända En underbar jävla jul kl 20.00 på julafton. En underbar film som jag älskar! Så det stör mig icke. Svensson Svensson sänds 23 december 21.00.

Jag mailade hur som helst SVT och frågade varför denna tablåändring gjorts och fick nu svar:

Programmet sänds även på Julafton, i SVT24 kl 21.00 och kommer finnas tillgänglig på SVT Play från tidig morgon den 23/12.

I år togs ett beslut att sända programmet dagen innan julafton, då vi hoppas att många har mer tid att sätta sig ner och bli road av familjen Svenssons jul.

Det sista vete sjutton om jag tror på men trevligt med svar i alla fall!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *