Började i och för sig med tomtegröt men sen har denna dag känts mer som vanlig helg. Kl 10 ledde jag spinning för ett stort och glatt gäng motionärer! Väldigt svettigt och kul. Sen en snabb dusch och vidare till frissan där jag färgade, klippte och fick ögonbrynen fixade. Så välbehövligt och skönt! Moa var hos sin BF och de var på fika hos vänner. Jag åkte efter frissan hem och städade av. Mindre kul ? Men skönt att ha det gjort, jobbar torsdag och fredag.
Kliar lite i fingrarna att ta ner en del pynt och ett par ljusgrejer på baksidan har jag redan kopplat ur. Så osäker på om jag ska ta ner granen före eller efter vår resa nästa vecka. Lutar åt före. Den har ju stått där sen 4 december. Blir nog före. I helgen.
Jag lever ju i fullt julpynt från innan första advent så det blir ju ett tag och även om jag älskar det så längtar jag lite efter mitt mer avskalade hem! 






Det är undanplockat i köket, följt mamma och pappa hem, Moa får somna på soffan, lugnet lägger sig, gör en vörtbröd-macka och njuter av Svensson Svensson. Det är Julafton!




Två fantastiska grytunderlägg! sa ju att hon är fantastik på handarbete. Hur vackra?! Ska få pryda bordet ikväll.
Så vacker tändsticksask! Inte tänt ljus med tändstickor sen hedenhös med det är ju underbart! Ljudet, lukten. ? När asken är så här vacker (Annie är fantastisk på att pyssla!) är det ju ännu mer underbart! Njuter att se den ligga på soffbordet!
Vi har tydligen varit snälla i år! Nu är ju inte alla till mig och Moa dock! ?


Skinkan är griljerad och jag tittar på The Santa Clause/Nu är det jul igen. Snart ska jag lägga fram julklapparna under granen och täcka med filt så inte Cara äter på snörena. 



Glöggen smakade verkligen glögg och saffran är alltid gott! Julcreme var väldigt len i smaken.
Hade inte höga förväntningar. Glögg och bubbel i ett låter sådär. Inte ofta jag säger att en dryck behöver mer sötma men här skulle det behövas. Blir sur i smaken. Påminner lite om Edward Bloms glögg som jag inte gillade.








En del av mig skriker inombords: pyntet är inte jämnt fördelat! Den andra delen säger: vad fint älskling!




























I DN idag skriver de om nästa års julkalender där huvudrollsinnehavarna Pernilla Wahlgren och Per Andersson och regissörerna Fredde Granberg och Thomas Claesson.


Idag blir det tidigt i säng. Upp tidigt imorgon för att skjutsa mamma till operationen.
Efter handling gick vi till mamma och pappa. Mamma missade Moas sista luciatåg på förskolan pga sin brutna arm, vilket hon var ledsen för. Så Moa ville gå dit och lussa för mormor och morfar!
Sen hem och fixade med nya hyacinter. 

Efter lunch satte vi en vörtdeg. Ska strax baka ut den. Fortsättning följer! ?