Sex månader kvar till 1 december och som dessutom är 1 advent i år. Love it!
Jag ser fram emot så mycket denna julperiod. Julperiod är alltså perioden augusti-december så ni vet 😉 Min ”lilla” tjej fyller 6 år om ett par veckor och börjar således förskoleklass i höst. Det innebär en ny period i vårt liv där en hel del kommer kretsa runt skolloven. Något jag ser fram emot är höstlovet. Ska försöka få ledigt då och bara njuta av hösten på riktigt. Ut i skogen och samla på oss pysselmaterial tex. Jag vill i år överlag pyssla mer. Pyssla höstkrans till dörren, pyssla halloween-pumpor, julpyssla. Jag har senaste året upptäckt Instagramkontot Fixasjalv och hemsidan fixasjalv.se . Där har Vivi Wallin en egen kategori för just julen. Hur söt är inte denna ren tex? Gjord av papp.
Idé och foto: Emelie Gabrielsson- @emegabrielssonHur goda och enkla verkar inte dessa kakor vara?! 🙂 Länk till julcookies med tomteskum här.
Bild lånad från fixasjalv.seInser också att man kan göra mycket roligt av glasspinnar. Så förutom att hamstra tomma toarullar, kottar och stenar ska jag nu hamstra glasspinnar hela sommaren lång! Nedan lite inspiration från Pinterest.































Eftersom jag inte är ett fan av barr så kommer den åka ut imorgon. Och då kändes det som att städningen till stor del blir imorgon. Men jag började och då började jag automatiskt plocka ner lite julpynt. Och alla hyacinter var utblommade så de åkte ut. När jag började plocka bort julpynt föll blicken på gardinerna. Less på framförallt vardagsrumsgardinerna så alla åkte ner och jag har ägnat kvällen åt att stryka och sätta upp de vanliga. Ja utom i Moas rum, hon sov ju! Orkade inte ta in lådorna från förrådet så just nu har jag en del julpynt liggande på köksbordet ?




















Här har vi spenderat dagen. Kallare idag men kul även här. Åkt Ratatouille två gånger och Studio Tram Tour. Sett en julshow och en stuntshow. På julshowen fick vi träffa Kalle Anka, Olof och Elsa bland annat. Stuntshowen var så bra! Jag kör inte riktigt bil på deras sätt, som tur är… ? Enda klagomålet jag har så här långt är bristen på bra kaffe! Finns en Starbucks men inte inne i parkerna utan på vägen mot hotellet. Enda vettiga kaffestället. Ja ja! 













Igår var vi på bio och såg Hodjas flygande matta, riktigt söt. Och än en gång blev jag sugen på att ha en get! Fast helst vill jag att familjen L ska ha en get eller två. Skulle nog trivas bättre hos dem på landet än på vår lilla radhustäppa! Hade jag inte redan handlat biosnacks och det inte var så lång kö hade jag testat dessa.
Jag ÄLSKAR tulpaner och igår fick några vackra juligt röda följa med hem! 
Lite annat hos Lagerhaus. 


Panduro hade också rea. Julpyssel billigare! 




