6 månader kvar!

Sex månader kvar till 1 december och som dessutom är 1 advent i år. Love it!

Jag ser fram emot så mycket denna julperiod. Julperiod är alltså perioden augusti-december så ni vet 😉 Min ”lilla” tjej fyller 6 år om ett par veckor och börjar således förskoleklass i höst. Det innebär en ny period i vårt liv där en hel del kommer kretsa runt skolloven. Något jag ser fram emot är höstlovet. Ska försöka få ledigt då och bara njuta av hösten på riktigt. Ut i skogen och samla på oss pysselmaterial tex. Jag vill i år överlag pyssla mer. Pyssla höstkrans till dörren, pyssla halloween-pumpor, julpyssla. Jag har senaste året upptäckt Instagramkontot Fixasjalv och hemsidan fixasjalv.se . Där har Vivi Wallin en egen kategori för just julen. Hur söt är inte denna ren tex? Gjord av papp.

Idé och foto: Emelie Gabrielsson- @emegabrielsson

Hur goda och enkla verkar inte dessa kakor vara?! 🙂 Länk till julcookies med tomteskum här.

Bild lånad från fixasjalv.se

Inser också att man kan göra mycket roligt av glasspinnar. Så förutom att hamstra tomma toarullar, kottar och stenar ska jag nu hamstra glasspinnar hela sommaren lång! Nedan lite inspiration från Pinterest.

Sommar med Ernst

Bild lånad från tv4.se

I år tar sig Ernst an en gammal bondgård på Österlen. Säsongens ledord är innovation och tradition. Värna om miljö och natur och återbruk av material och möbler. Ska bli spännande att se vad han skapar och få en känsla för hur han sen till jul ska in och skapa julmagi.

Sommar med Ernst börjar sändas 27 juni kl 20.00 på TV4 och TV4 Play.

Ska vi ta en titt på juldagens filmpremiärer?

Filmer som går upp på biograf i Sverige på juldagen går ofta väldigt bra, som jag skrivit om förut. Många får biobiljetter i julklapp, man har många lediga dagar och när allt annat är stäng på juldagen och nyårsdagen då håller biograferna öppet så det är tacksamt att gå iväg med hela familjen som är samlad över jul.

Så vad ska då ha premiär på juldagen 2019? Det är fortfarande inte ristat i sten men så här ser det ut just nu.

För barnen så går Frost 2/Frozen 2 upp. Jag ser framför mig att när Moa äntligen kommit ur den värsta Frost-bubblan så går hon in i nästa! Jag ser fram emot att igen få se Olof och Sven. Sorry Elsa och Anna men Olof och Sven är bäst!

En del av mitt hjärta. En svensk romantisk musikal-komedi baserad på Tomas Ledins musik, regisserad av Edward af Sillén. Edward som ju skrivit manus till En underbar jävla jul, med den äran. I rollerna får vi se Malin Åkerman, Jonas Karlsson, Shima Niavarani, Johan Rheborg, Johan Ulveson, Pernille August, Per Andersson.

Little Woman som handlar om fyra systrar i efterdyningarna av Amerikanska inbördeskriget. Regi Greta Gerwig. I rollerna bland annat Emma Watson och Meryl Streep.

The Call of the Wild – Baserad på romanen Skriet från vildmarken om en slädhund som kämpar för överlevnad i Alaska. Regi Chris Sanders. I rollerna bland annat Harrison Ford, Dan Stevens och Karen Gillan.

Förutom dessa så kommer ju Star Wars Episode IX gå för fulla hus, premiär troligen 18 december. Och en Sune film ska gå upp innan jul så den lär gå bra även under julhelgen.

Så ser det ut just nu men som sagt, det är en stund kvar så det kan ändras!

Julen kommer till Mumindalen

Bild lånad från bonniercarlsen.se

Missade denna när den kom ut i oktober förra året. Verkar mysig! Baserad på Tove Janssons novell Granen från 1962. Den är omarbetad för bilderboksformatet av författarna Alex Haridi och Cecilia Davidsson och illustrerad av Filippa Widlund. Boken är en del i Bonnier Carlsens satsning på att ta fram nya bilderböcker om Mumintrollen för nästa generation Muminälskare. De nya böckerna ska anknyta till Tove Janssons klassiska berättelser och i både text och bild förmedla magin, klokskaperna, kärleken, ljuset och mörkret som finns i Muminvärlden.

Mumintrollen väcks ur sin långa vintersömn till ett jäktat Mumindalen. Något som kallas Julen ska tydligen komma redan samma kväll! Och den mystiska Julen verkar inte vara trevlig alls – åtminstone om man ska döma av hur stressande alla deras vänner verkar vara inför dess ankomst. Mat ska lagas, granar införskaffas och klappar inhandlas. 

De enda som inte jäktar är de räddhågsna och frusna små knytten. De längtar bara efter att få vara tillsammans och titta på de vackra ljusen. Kanske Muminfamiljen kan lära sig något av dem?

Jag kommer hem igen till jul

En underbar måste-jullåt i mitt hem är Peter Jöbacks Jag kommer hem igen till jul. Hela skivan är underbar! Nu kommer vi få höra musiken från plattan i en ny spelfilm som just nu spelas in. Idén är Peter Jöbacks.

Jag har burit idén till den här filmen med mig väldigt länge, den är inspirerad av min egen historia men utvecklad vidare till en spelfilm. Filmen ska både underhålla publiken med humor och musik men också ta upp temat att våga stå för vem man är, omfamna sin historia och bära den som en krona på huvudet, säger Peter Jöback.

Regi står Ella Lemhagen för. Manuset är skrivet av Daniel Karlsson. Producenter är Sandra Harms och Bodros Wolgers.

Förutom Peter Jöback själv får vi se Johannes Bah Kuhnke, Suzanne Reuter, Jennie Silfverhjelm, Loa Falkman, Anja Lundqvist och Rennie Mirro i rollerna.

Världsstjärnan Simon kommer hem till Sverige för att fira jul. I det lilla samhället han växte upp arrangerar hans bror Anders den årliga julkonserten och Simon har övertalats att vara med. Anders, som alltid levt i skuggan av sin bror, är inte helt nöjd med detta. Simon däremot tar lätt på det hela, tills gamla minnen väcks till liv och han konfronteras med begravda familjehemligheter.

All info hämtad från Film i Väst.

Den helt sanna julsagan…

Den helt sanna julsagan om kentauren som ville hem heter årets adventsbok från Rabén & Sjögren. Skriven av Mats Strandberg och illustrerad av Sofia Falkenhem. En högläsningsbok för hela familjen. 24 kapitel som tar oss fram till julafton. Den beskrivs så här: En spännande, tankeväckande och stämningsfull berättelse om vänskap, hemlängtan och om hur svårt det kan vara att skilja sagor från sanning.

Det är första december och snön har just börjat falla. Genom den kalla natten galopperar Ken Taur på väg hem till kentaurernas hemliga rike. Han har varit borta från sin familj länge, men han tänker inte fira en enda jul till utan dem. Om bara inte vägen varit så lång, om bara inte mörkret varit så stort, om han bara inte varit så väldigt ensam …

Adventsnyhet2019

Fotograf Henric Lindsten, bild lånad från rabensjogren.se

 

Svenskt lagom mittemellan grått

Det där mörkret jag välkomnar på hösten, det är jag nu så glad att det är på väg bort. Den där snön jag längtar efter i november, den vill jag nu bara slippa några månader. Tillfredsställelsen jag känner på hösten när jag ”packar ihop” trädgården och ställer undan utemöblerna, den väcks nu åter till liv och jag vill ”boa” ute. Tog första fikan ute i helgen!

Jag ser mina gurk- och tomatplantor växa. Jag planerar trädgården. Jag ställer ut utemöbler. Jag pumpar cykeln. Jag öppnar upp altandörren. Jag blundar för hur skitiga mina fönster är i vårsolen. Jag njuter av att se snödroppar, krokus och tulpaner titta upp.

För så är ju livet. Åren rullar på. Månaderna rullar på. Årstiderna. Och jag njuter av alla. Lika mycket som jag njuter på höstens mys inne under en filt och tända ljus eller julens dofter och smaker i december så njuter jag nu när ljuset återvänder och mina semi-gröna fingrar kliar. Det handlar inte om att välja, det handlar om att njuta av allt. Jag älskar hösten. Jag älskar julen och vintern. Jag älskar våren och sommaren. Och alla dessa har saker jag inte gillar, för så är livet. Inte svart och vitt utan lite svenskt lagom mittemellan grått! IMG_1725

Paljett-tomte, ja tack!

Idag la ICA hemma ut denna sötnos på sin Instagram! Moa skulle älska denna eftersom vändbara paljetter tydligen är det bästa som existerar i min snart sexårings värld! 🙂 Skynda in på Ica Hemmas stories för att se sötnosens kompis också.

ica tomte.png

Bild lånad från ICA hemmas Instagram

Vill ni se årets mellovinnare i jultappning?

Nu får ni chansen! 19 mars släpps biljetterna till årets Christmas Night. Tommy Nilsson och Elisa Lindström tar sällskap av John Lundvik och Wiktoria ut på turné.

Vacker sång och roliga anekdoter blandat med värme, kärlek och skratt – det blir den perfekta uppladdningen för jul helt enkelt. 
Missa inte när vinterns mest stämningsfulla julkonsert kommer till stan!

Ni hittar turnéplan och mer info här.

Smygtitt på årets adventskalender

SVT har idag lagt ut en liten kort snutt från inspelningen av årets julkalender Panik i tomteverkstan med Pernilla Wahlgren och Per Andersson som tomtemor och tomtefar. Skriven och regisserad av Fredde Granberg och Thomas Claesson. Följer ni Pernilla på Insta så kan ni också då och då få se lite behind the scenes material.

Ni kan SVT se klippet här.

julkalender 2019.2

Bild lånad på webben

julkalender 2019

Bild lånad på webben

 

Hallonremmar med mersmak

Härom veckan på Mandelmann så gjorde Marie hallonremmar. Man kan ju ta vilka bär och frukt man vill bara de går att mosa. Så min hjärna gick genast igång på hur man kan göra dessa juliga. Blåbär och kanel? Plommon och kardemumma? Mango och saffran? Fikon med vanilj? Något med apelsin. Hur som så ville jag först testa grundreceptet. Delar det här, ni hittar det också här.

  • Hallonremmar

  • 6 dl hallon
  • 1 tsk honung
  • 1 msk citronsaft
  • salt
  • 2 msk honung
  • strösocker
  • florsocker
  • Gör så här: Börja med att koka upp bären tillsammans med 1 tsk honung, citron och en gnutta salt. Sila dem sedan genom en trådsil med en slickepott för att få bort kärnorna.
  • Blanda därefter den ca 3 dl färdiga hallonpurén med 2 msk honung. Bred ut bärpurén på en plåt med silpatmatta, gummibakduk, i ett ca 2 mm tjockt lager. Har man ingen silpatmatta kan man smörja bakplåtspapper med lite rapsolja.
  • In i ugnen på 70 grader 3-5 timmar tills purén har torkat. Håll luckan lite öppen för att släppa ut ånga. När det inte är blött i mitten längre är de klara. (Jag satte in i varmluft 80 grader och hade inte luckan öppen för min ugn stänger av då ?).
  • När purén har torkat är det bara att klippa upp den i 2,5-3 cm breda remmar. För en lyxigare känsla och för att remmarna inte ska klibba ihop kan man rulla dem i strösocker och florsocker. Förvara i burk med tätslutande lock.
  • Jag testade en hörna med kardemumma på. Jag strödde det på men gör man hela satsen så är det bättre att blanda i smeten förstås. Blev gott även om jag kommer ha betydligt mer kardemumma när jag gör om det.

    Blossa Värma

    IMG_1488

    Bild lånad från Blossa’s FB

    Låter gott! Rooibos med äpple och kardemumma, alkoholfri. Precis som bilden på flaskan tänker jag mig med i termos när man är ute i pulkabacken eller skogen.

    Det är mysigt

    Idag satt jag på bussen på väg till jobbet och tittade på villorna som vi for förbi. Mycket utebelysning kvar i trädgårdarna, även i min. Jag har dock tagit ner det mesta men slingorna runt köksfönsterna och ett ljusnät på en buske på baksidan är kvar. Sen har faktiskt ganska många kvar adventsstakar och adventsstjärnor i fönstren. Ser så mysigt ut! Det är ett så speciellt sken. Nästan så man börjar längta till advent igen! 🙂 Bilder från november.

    Julig semla

    Vi har sett lussesemlan och jag har sett recept med saffran i degen och lingonsylt i grädden men jag vill ta det längre.

    Jag vill ha saffran i degen förstås. Men också blanda mandelmassa med tex kardemumma och/eller kanel. Och jag vill blanda grädden med något. Inte lingon. Vanilj? Något chokladigt? Chokladgrädde med en hint av kanel?

    Kan det bli gott? Får testa helt enkelt! Stay tuned så ska jag bara hitta tiden att experimentera.

    Bild lånad från Sveriges Radio

    Julen varar än till påska

    Frågade Moa igår om när hon vill ta ner sin lilla gran. När julen är slut sa hon. Men den är slut sa jag, tjugondag knut har varit. Men sången mamma och så sjunger hon:

    Nu är det jul igen, och nu är det jul igen, och julen varar än till påska.

    Det slutade med att granen fortfarande står kvar. Får se hur länge…img_0224

    DÅ är julen 2018 slut

    Jag har tydligen närt en julfantast vid min barm för i Moas rum står granen kvar och gardinen med tomtar hänger där så fint och lite julpynt är kvar. Min unge det!

    Men idag har jag bytt väska från den röda till min vanliga svarta och därmed är julen 2018 officiellt slut för mig! 🙂 Men inte många månader kvar innan vi laddar för julen 2019. Och under tiden kommer jag titta in här och skriva lite då och då för detta är ju: En blogg om julen, året om! img_9022.jpg

    Plockat ner julen på jobbet

    Ganska skönt faktiskt. Däremot får självklart våra fina amaryllisar stå kvar, de var lite sena och blommade först efter jul. Finns stänglar kvar som är på väg upp också. Jag tycker generellt av de amaryllisar jag köpt i år till jobbet och hem så har klockorna varit ganska små. Kanske jag som lyckats köpa just dessa sorter eller så är det sånt år. Kanske sommarens torka gjort något. Hur som, vackra! img_1375img_1374

    Jultankar

    Städat bort mycket av julen. Skönt och vemodigt. Moa ville ha kvar ganska mycket i sitt rum så det fick hon självklart. Vi har varit på julgransplundring på förskolan. Efter middagen tittade vi på sista Jul med Ernst som vi inte hunnit innan. Salladen med brysselkål såg smarrig ut. Göra eget julklappspapper såg roligt ut men troligen aldrig något jag skulle göra. Fick i alla fall direkt julmyskänsla när vi började titta. Längtade efter att nästa julsäsong drar igång. Få se vilka nyheter som kommer, vilka smaker. Se hur SVT’s julkalender blir. Leta recept. Planera adventsfika, om jag ska ha det. Köpa julmagasin och få inspiration. Kanske blir det pepparkakshus. Vill nog gå på Skansens julmarknad, länge sen. Vägen fram till julafton är magisk. Julen är magisk. Den känslan är den känsla jag vill förmedla till alla runt mig.

    Hemma igen

    Vi kom hem vid fem-tiden och som vanligt när jag varit borta är det tvätta allt i resväskan, städa av och duscha. Insåg när vi kom hem att granen nu börjat barra. Inte konstigt alls, den har stått en dryg månad. Eftersom jag inte är ett fan av barr så kommer den åka ut imorgon. Och då kändes det som att städningen till stor del blir imorgon. Men jag började och då började jag automatiskt plocka ner lite julpynt. Och alla hyacinter var utblommade så de åkte ut. När jag började plocka bort julpynt föll blicken på gardinerna. Less på framförallt vardagsrumsgardinerna så alla åkte ner och jag har ägnat kvällen åt att stryka och sätta upp de vanliga. Ja utom i Moas rum, hon sov ju! Orkade inte ta in lådorna från förrådet så just nu har jag en del julpynt liggande på köksbordet ?

    Imorgon fortsätter jag. Granen, resten av julpyntet och Moas rum. Hon vill dock ha kvar sin lilla plastgran och det får hon självklart! Tvättandet lär ta några dagar. Allt från resan. Alla sängkläder. Alla gardiner och dukar. Kul. Men skönt när det är klart!

    Det som blir kvar är alla vackra julkort, amaryllisarna, min pusseltavla i sovrummet och lite annat. Och mycket av utomhusbelysningen. Den behövs så här års.

    Återkommer med fler inlägg om Disneyland, kolla även min Insta.

    Walt Disney Studios Park

    Här har vi spenderat dagen. Kallare idag men kul även här. Åkt Ratatouille två gånger och Studio Tram Tour. Sett en julshow och en stuntshow. På julshowen fick vi träffa Kalle Anka, Olof och Elsa bland annat. Stuntshowen var så bra! Jag kör inte riktigt bil på deras sätt, som tur är… ? Enda klagomålet jag har så här långt är bristen på bra kaffe! Finns en Starbucks men inte inne i parkerna utan på vägen mot hotellet. Enda vettiga kaffestället. Ja ja!

    Disneyland Paris

    Nyårsdagen började tidigt då vi (jag, Moa och två vänner) åkte till Paris och Disneyland! Här är det fortfarande jul. Massa jul. Och för mig är Disney en del av julen. Det magiska i att få se Kalle, Musse, Piff och Puff och alla övriga på julafton när man var liten. Att komma hit, speciellt i jultid är fantastiskt! Jag har åkt massor på drygt en dag. Och då ska ni ha i åtanke att jag blir sjösjuk otroligt lätt, har klaustrofobi, blir illamående så fort det snurrar eller jag ser något som snurrar och dessutom är höjdrädd. Alltså höjdrädd om jag står på en stol. Ja ni hör, jag är rena drömmen att ha med på nöjespark! ?? Men jag har åkt: It’s a small world, Några flygplan som gick runt och högt (jag blundade, Moa skrattade!). Pirates turen. Snövit. Peter Pan. Tågtur. Båttur i miniatyrland. Klättrat i träd på Adventureland. Nedan lite bilder. Många fler bilder och filmer på Instagram. Jag kommer också självklart göra fler inlägg här på bloggen med bilder från Disneyland.

    Gott Slut och Gott Nytt

    Idag har vi fikat med vänner, ätit sista julmaten med mina föräldrar till lunch, åkt massor av pulka och sen ätit trerätters med andra vänner. En bra sista dag på året!

    Middagen blev löjrom, gräddfil, rödlök och avokado till förrätt. Sen fläskfilé, klyftpotatis, bea och sallad till varmrätt. Till efterrätt blev det champagnesorbet, mörk choklad gelato och bergamottsorbet, mums! Nu är det Frost som gäller innan det blir sängen. Taxin hämtar kl 8 imorgon så spenderar tolvslaget sovandes. Om jag inte vaknar av allt pangande, sover ju precis under en ventilationstrumma…

    Gott Slut och Gott Nytt År kära läsare!

    Imorgon drar vi till Disneyland!

    Jultulpaner

    Gick förbi Chokladfabriken i fredags och se så fint de satt julbelysning! På en stege! Igår var vi på bio och såg Hodjas flygande matta, riktigt söt. Och än en gång blev jag sugen på att ha en get! Fast helst vill jag att familjen L ska ha en get eller två. Skulle nog trivas bättre hos dem på landet än på vår lilla radhustäppa! Hade jag inte redan handlat biosnacks och det inte var så lång kö hade jag testat dessa. Jag ÄLSKAR tulpaner och igår fick några vackra juligt röda följa med hem!

    Rea

    Var en sväng på stan och julreorna är igång. Det är nu man ska fynda julpynt! Kunde inte motstå dessa fina julkulor på Lagerhaus. Antingen till Moas lilla gran eller till stora granen, vi får se. Lite annat hos Lagerhaus. Panduro hade också rea. Julpyssel billigare!

    Tur att alla får göra som dom vill

    Har ganska sent börjat följa UnderbaraClara. Otroligt fina bilder från framför allt deras fantastiska hus i Västerbotten. Hennes recept är det som fick mig att först hitta dit. Hon älskar julen dessutom. I sitt senaste inlägg släpper hon ut sin julpolis, läs här.

    För mig är julen inte bara den härliga adventstiden. Eller de magiska dagarna kring själva julafton. För mig är julen också veckorna efteråt. Detta vakuum i vardagen. Snuttefilten i det mörkaste och kallaste. Firandet pågår till trettondagen, minst. Och pyntet stannar till Tjugondag Knut. Basta.

    Att hålla på och påbörja sitt nya liv i mellandagarna, drömma om våren och kasta sig in i jobbtankar. Det är en avancerad form av självbedrägeri. Ja, det är nästan obehagligt när folk så snabbt förkastar det som ägnats veckor av omsorg åt att bygga upp. Som att julfriden är en punkt att stryka på en lång och tråkig lista. Det här vår-ivrandet i december känns som ett tecken på vårt sjuka slit och släng-samhälle. Ut med skiten. Nästa!

    Hon skriver mot slutet:

    Visst får folk göra precis som de vill – men de borde göra precis som jag vill! Det är jag som är julpolisen med svart bälte i firande! 

    Till viss del håller jag med henne, vi människor lever ofta i framtiden och vill alltid sträva framåt och har svårt att stanna upp i nuet och njuta. Jag har stora delar av mitt liv varit precis så. Vilket skapat alla möjliga problem för mig. Däremot har jag svårt för det där att tex Tjugondag Knut är det magiska datumet då all jul ska försvinna. Eller att allt ska fram bara för att det är första advent och nåde den som sätter upp en tomte innan. JAG har för MIG vissa riktlinjer som jag oftast följer men jag skiter ärligt talat i hur andra gör. Vill någon ha tomtar och ljusslingor året om, kör på det. Vill någon inte plocka fram en enda julgrej någonsin, kör på det.

    Jag lever med julen från augusti (på allvar, tänker på det tidigare än så!) och den stil jag har under advent och jul är ganska långt ifrån den jag har resterande del av året. Så även om jag älskar tomtar, granarna och pyntet så kan jag faktiskt tröttna på det runt nyår.

    Och det bästa av allt är ju att alla gör som dom vill. Finns inga krav och måste. Tycker jag! img_0694

    Halt halt halt

    Ikväll såg jag och Moa äntligen sista avsnittet av Dessertmästarnas jul. Älskar Magnus julklapp från Roy! Uppblåsbar snögubbe med egen snö, älskar!

    Förutom att det var rotselleri som bas så såg grönkålsrätten god ut. Går säkert att byta ut rotsellerin.

    Moa var med mig på jobbet idag och på lunchen gick vi till ett par lekparker. Jösses vad halt det är ute! På större gångvägar är det sandat men i lekparkerna och mindre gångvägar är det ibland glansis. Vi var uppe i en park och gick. Gick och gick. Hasade fram. Kände mig som en blandning mellan anka och 97-åring med dåliga höfter… Plötsligt möter vi en kille, runt 20 år. Han knatar på som ingenting OCH läser en bok samtidigt. Jag vill ha hans skor! ?

    Adventskalendrarna 2018

    Jag har redan gjort en genomgång av de adventskalendrar vi haft i år men tänkte mig på några funderingar till nästa år. De jag absolut vill ha igen är Teadventskalendern och Nespressokalendern! Nespresso är ju en som min vän pysslat ihop och förutsatt att inte Nespresso själva tar sitt förnuft till fånga så är det väl inte så troligt att jag får den igen. Men jag ska spara själva kalendern så får vi se om jag fixar en åt mig själv kanske! Jag har testat flera sorter jag aldrig testat förut och ingen har varit dålig men vissa självklart godare än andra. Teadventskalendern har varit riktigt bra i år. Absolut vissa smaker som fått två av fem i betyg men ingen etta. Och de flesta runt tre och fyra. Ett par femmor. Dessutom var den ju så vacker i år!

    Lakritsfabrikens vann ju Charlie åt mig och jag har delat med mamma. Inget jag kommer köpa åt mig själv faktiskt men värt pengarna om man delar. Sen hade jag en vanlig med bilder, en sån med glitter på. Väldigt mysigt och lite gammaldags, gillade!

    Moas kalendrar. Hennes favorit var absolut chokladkalendern! Sött är alltid populärt (tyvärr!). Den jag tyckte var onödig var TV-kalendern. Man ser ju lucköppningen på TV och det räcker. Med den får man också Radio-kalendern och den är jag besviken på. De luckorna öppnades väldigt lätt och flera luckor åkte upp av sig själva. Inte så kul.

    Minipixikalendern var kul men inget jag kommer köpa nästa år om det kommer en. Pixikalendern tycker jag om i år. Har känts lite som den varit för mindre barn och förra året var jag osäker på om Moa kanske vuxit ifrån den men i år gillade jag den. Ev blir det en nästa år. Eller en kapitelbok. vi får se.

    12 Men of Christmas

    Såg den på 8:an ikväll. Lite julig, snöig och gullig. Bild lånad på nätet.

    En PR-agent från New York får jobb i en stad i Montana där hon ska hjälpa en nedläggningshotadad sök- och räddningsgrupp att få ihop pengar. Hennes förslag är att de manliga räddningsarbetarna gör en almanacka där de visar upp sig i bara mässingen.

     

    12-men-of-christmas

    Bild lånad på nätet