Igår hade jag ärende-race efter jobbet. Handla, köpa kattsand, hämta återvinning på förskolan och åka och slänga det osv. Och hämta ett paket på ett ställe lite längre bort. Kände inte igen avsändaren. Trodde det var min ram till julpusslet men när jag fick kartongen insåg jag att nej, det är det inte. Istället för stort och platt och lätt var det ganska tungt och rektangulärt. Nyfiken öppnade jag det!
[wpvideo KHEwJURs ][wpvideo aou4owc7 ]Den är så fin! ? 

Nästa överraskning fick jag i morse när jag tittade ut och insåg att några snöflingor letat sig ner här norr om Stockholm. Och jag missade säsongen första för att jag sov! Finns det något snöalarm som väcker mig om det börjar snöa? Jag vill ju sjunga som jag alltid gör: Ja se det snöar ja se det snöar det var ju roligt HURRA! Eller sjunga kanske var att ta i, skråla passar nog bättre! ?
Måste också visa denna sötnos som mamma kom med häromdagen. Köpt på Blomsterlandet. Insåg också att mamma behöver antingen nya glasögon eller en kurs i djurarter för hon sa att detta är en katt! ?


Sen är jag svag för juliga tidningar så även om jag inte tänkt köpa denna så fick den följa med.
Kanske blir en julfilm ikväll? Har ett antal att titta igenom på Netflix och så är jag sugen på att se The Holiday, en av mina måste-filmer varje år.
Även en GB Sandwich pepparkaka hittade jag så den ligger i frysen hemma och väntar på ett gyllene tillfälle att ätas upp! Väl hemma var det lugn och ro som gällde. Sen hade jag en biodejt med en vän inbokad sen länge så mamma kom upp igen och var med Moa. Hon valde att hon och mormor skulle se Kalle Anka och hans vänner firar jul! 🙂































Foto: Johan Paulin/SVT





















Och jag har gjort en vägg till i #jennyshus. En? tänker ni. Latmask! Just vardagsrummets långa vägg är inte lätt! Nivåskillnader och snedtak. Blev inte perfekt men tillräckligt bra. Nu ska jag ”bara” göra de andra två väggarna. Dörr på ena och fönster på andra… Tyvärr förlorade jag ännu en tradera budgivning på en säng. Galna priser! Jag ger dock inte upp!

