Kattis Ahlström! Känns som ett bra val även om jag inte har någon jättekoll på henne så känns hon lugn, trygg och mysig. Hon känns också otroligt engagerad i människor som har det svårt på olika sätt vilket ju är ett extra plus.
Förra året var ju enligt mig att häda. Dels att det var två julvärdar, Erik Haag och Lotta Lundgren. Nu gillar jag dessutom inte någon av dessa så det kan ju självklart spela in men varför två? Sen än värre, att det spelades in i förväg. INTE OK. Tar man denna roll så ska man sitta där på julafton och hålla alla (framförallt de som är ensamma) sällskap. Det är en del av grejen. Skulle SVT gå tillbaka till traditionen med en julvärd som är i direktsändning? Jag hoppades verkligen det. Mer det än någon specifik person. Nu blir det ju så, hurra!


































Cappuccinomandlar lät mer som min grej! Nötter är gott och cappuccino är gott så detta borde ju vara supergott, speciellt till en kopp kaffe. Det var det!
I deras övriga julsortiment hittar man även Söt och stark julsenap, olika julteer, saffran, Salmiakmandlar, tryfflar, karameller, lakritsstänger och lakritschoklad.
Såg denna på Netflix igår. Så otroligt dålig. Skådespelarna är verkligen inte bra. Vissa är urusla. Men sämst är ändå ”specialeffekterna”, jösses! Egen liga. Grundhistorien är inte dålig. Några post-nissar råka elda upp 48 brev till Jultomten. Nu måste de ta sig till människorna och hitta önskningarna. Där träffar de en pojke som bor med sin syster och mamma. Pappan är död. Han ska hjälpa nissarna att få tag på önskningarna. En av de visar sig komma från hans egen mamma.




De simpla röda i vardagsrummet hittade jag hos mamma för ett par år sedan. Denna ska pimpas till lite närmare advent! Urtråkiga nu.
I köket har jag gardin med tomtar som jag köpte för några år sedan. 




Häromdagen köpte jag jag denna och idag testade den så jag orkade städa!
Väldigt god! Frisk och god smak.
Torsdag 15 november startar Ikea’s julbord. I år med ännu fler vegetariska rätter. Bra där. Även bra att äggen är ekologiska, svenska kött i prinskorvar och köttbullar och MCS-/ASC-certifierad fisk.
Ska även ge mig på att baka en kaka till så den är klar, en favorit i repris kan man säga. Jag kommer lägga ut alla recept men vill inte avslöja allt jag ska bjuda på innan minglet varit så ni får ge er till tåls.


Hur som så åkte jag in till stan för att hämta Moa och passade på att njuta av allt juligt på Åhlens city, se hela NK julpyntat på utsidan (halvfärdigt när jag var där i veckan), alla fina skyltfönster osv. Huvudmålet var dock Dollarstores pop-up butik på Regeringsgatan. Inte så stor men fullproppad med juliga saker till billiga priser. Fanns även saker till fyrbenta vänner. 
























Vi var i god tid till bion, köpte lite gott och satte oss till rätta. Flera trailers på filmer vi ska se. Bamse och dunderklockan som har premiär 21/12. Mary Poppins kommer tillbaka som har premiär 25/12. Första gången jag såg den trailern på svenska. Sune vs Sune premiär 30/11. Sen började filmen! Njöt från första stund. Vemdalen som julpyntades. Snö i massor. Grinchens söta hund Max. Vill också ha en hund som fixar kaffe åt mig! ? Så mysig och bra gjord. Historien är densamma. Snyggt gjord och väldigt barnvänlig. Se den! Kommer köpa den när den kommer på dvd/blu-ray så jag kan njuta år efter år. 





Inte min grej. Dels är jag inget fan av choklad och citrusfrukt. Mandarin är dock något bättre än apelsin. Sen ljus choklad. Alldeles för sött. Ingefäran känner jag knappt alls. Vacker ask men det är nog allt. Tur att vi alla är olika dock, läst andra som älskat den! Av mig får den 1 av 5 mandarinklyftor.

