Ni som följer @jennyshus på Instagram har redan sett detta men visar här också. Hög tid att ta tag i sista två rummen som ska renoveras i huset. Vardagsrummet och hallen. Trappan måste också limmas fast. Igår hämtade jag ut paketet med de sista tapeterna och golv till hallen. I vardagsrummet får den retro orangea heltäckningsmattan vara kvar. Vill renovera detta hus med lite fingertoppskänsla och inte sticka iväg för mycket. Köpte även en söt tavla som kändes klassisk. Jag har köpt allt detta på Skala Minimal/The Swedish Corner.
Ser så fram emot att få inreda och framförallt julpynta! Har jag sagt att jag köpt en trädgård till? Alltså hur underbart kommer inte det bli? Få fixa till en vintrig trädgård.
Men först pågår jakten på sängen! Hänger en del på Tradera… Vill ha rätt skala, klassiskt brun eller vit och inte svindyr. Kan låta enkelt men icke! Priserna sticker ofta iväg. Men skam den som ger sig heter det ju! 🙂













Tre smaker. Clementin, Pepparkaka och Julkola. Julkulan är god men ganska menlös. Clementinen är underbar! Pepparkakan är stark men god. Ev kan blandning av de olika smakerna funka bra. Speciellt pepparkakan med sin starka smak. Funkar inte för mig dock. Polly äts en och en! Betyg 4 av 5 godispåsar.
Först ut är Juleskum 2018 Kola. Så god! Trodde den skulle vara för söt men inte. Tydlig smak av kola. Original är bäst men årets smak är riktigt bra. Betyg 5 av 5 tomtar!





Men detta borde ju vara ett tecken. Frost och kallt på dagen tre månader innan julafton borde väl betyda snöig och kall julafton?! Önsketänkande javisst men det sista som överger mig är hoppet! Drömmen om en vit julafton lever!
Igår tände jag det gröna. En underbar doft, verkligen. Inget fel alls på den. Men efter ca 60 minuter stod jag inte ut längre. Blåste ut ljuset. Doften stannade ju dock kvar en stund. Tyvärr. Doftljus är INTE för mig. Jag fick lätt huvudvärk, luften kändes för tjock att andas osv. Nä, tyvärr. För lukten var bra egentligen, det blir bara för mycket för mig.
Hur som. På vägen planerade vi in ett stopp i Gamla Linköping. Där ligger Cloetta butiken. Självklart skulle jag handla årets Juleskum och Polly Vinter. Som jag naivt nog trodde skulle finnas eftersom det börjat säljas på andra ställen i landet. Icke. Hittade inget juligt godis alls. Frågade till och med men de hade inte fått in det än. Besviken. Som tur är hittade jag det andra jag skulle ha, Polly lakrits till mamma och nya Polly Häxvrål. Och jag hittade det enda juliga som fanns i butiken, en underbar plåtburk!
Hur söt?! Inget godis i men kommer lägga egengjort godis i den till jul. Så vacker att man kan servera direkt från burken. Älskar plåtburkar!











Blossa 18 di Lemone! Alla bilder ovan från Blossas hemsida.



















