


Vilket ju innebär 270 dagar till 1:a advent. Och ungefär 150 dagar tills bloggen drar igång på allvar igen 😉
Vädret som är i Stockholm just nu är så jag vill ha det hela december. Mycket snö! Vädergudarna behöver ställa om i kalendern. Snö och vinter ska råda från ca 1:a advent till mitten av januari. Sen vill jag ha lite snö, runt -3 grader fram till mars och sen vill jag ha vår! Vi är inte riktigt överens jag och vädergudarna…!
Bilderna ovan är från helgen som var när vi var på Bögs Gård i Sollentuna tillsammans med kusinerna och moster och morbror. En underbar dag hade vi!
Bild lånad av TV4.


































Det som kvarstår nu är utebelysning, dörrkrans och en amaryllis som snart blommar med sin tredje stängel. Bra kvalitet lönar sig uppenbarligen, köpte den på
Det blir ljusare nu. Igår när jag gick från jobbet var det inte kolsvart utan halvmörkt. Så underbart! Några minuter mer ljus varje dag som går. I morse när jag vaknade såg jag att det snöat lite och frosten låg. Minus 8 grader. Den där lilla snön och frosten gör ju också allt så mycket ljusare. Och ljuset ger energi och energi kan behövas i januari-februari! Jag tycker vi ska ta bort januari och februari ur kalendern. Känns som två månader som mest går ut på att gå runt och vara orolig för att bli sjuk. Influensa och vinterkräk härjar överallt känns det som. Usch. Dessutom tycker jag verkligen inte om halka. Vare sig när jag kör bil eller går.






Först fick vi träffa gänget i Toy Story. Detta var det längsta passet. Lite för långt om du frågar mig och då älskar jag ändå filmerna. 

Värdar hela tiden var Musse, Mimmi, Kalle och Långben. 

Sen kom Ariel. Faktiskt inte sett den filmen men kände igen låtarna. 
Efter pausen var det dags för Blixten McQueen och gänget. [wpvideo JZU1MKLr ]Och till sist stunden Moa väntat mest på, Frost! 


Lägger upp filmer från Frost i eget inlägg.


Denna kalender innehöll allt från längre och kortare sagor och ABC- och sifferböcker. För Muminälskaren är den perfekt! Rekommenderas för barn 3-6 år och jag håller med.


















Mina topp-nio bilder på Instagram. Tre böcker (eller en är en bild ur en bok med en underbar text). Julspaning på Brisak (en video egentligen med lyktorna), Citygross, Åhléns och Cubus. En hyllning till vackra Stockholm och årets gran. Känns som en bra sammanfattning!








Sista bilderna lånade från Granits hemsida. 265kr, bra pris!